söndag 19 juli 2009

att komma igång...

...med bloggen är inte så lätt men jag vill så gärna. Våren och sommaren har varit riktigt händelserik. Det är ju alltid full fart med en familj av detta slag. Fotbollsmatcher, träningar, möten, sommarfester och allt vad det nu är men det är väl kanske därför som bloggandet läggs åt sidan. Tänkte iaf berätta lite vad vi pysslat med den senaste tiden.

Den 12 juni, dagen efter skolavslutningen åkte jag och älskade T till Marmaris på en veckas semester på tu man hand. De stora barnen var hos sin pappa och lilla H var med mormor och storasyster I. Vi hade jättetrevligt och jag kan verkligen rekommendera en "vuxen" semester nån gång ibland. I vardagslunket är det lätt att glömma bort varandra.




När vi var hemma igen drog vi till Östa för en mysig grillkväll med barnen (innan värsta myggplågan slog till).





Vecka 28 är ju alltid förut bestämd för oss. Dalecarlia Cup i Borlänge. Veckan var tyvärr ett regnkaos i år. Många lag fick inställda matcher och en del matcher flyttades till andra planer.
F spelar ju i Heby AIF P13 och de gick obesegrade genom gruppspelet och vann därmed gruppen. Tyvärr blev de utslagna på straffar i åttondelsfinalen. men det är inte lätt att spela fotboll i en simbassäng.


Förra måndagen var vi till Parken Zoo i Eskilstuna med lilla H. Han älskade tigrarna och var på toppenhumör hela dagen.









I lördags var vi till Grönan hela familjen. Det var Sommarkrysset och packat med folk, kötiderna låg runt 45 minuter och det var inte kul. Kul tyckte däremot F, I och T att Insane var, F åkte den flera gånger. Själv skulle jag aldrig någonsin sätta min fot i den.



1 kommentar:

Nallebr.. sa...

skoj med ett nytt inlägg:)
tack för alla kläder Ludvig fick!!!
han blev jätte glad!! och jag med!! tack tack!!!